pátek 3. června 2016

Barvení hennou

Barvení hennou


Mé vlasy nikdy nepoznaly chemickou barvu (snad kromě melírového úletu v mých 16 letech :) ). Nicméně, jak jde čas a život vám občas staví do cesty překážky, s kterými se perete, i mně začaly prostívat bílé vlasy v mé husté hnědé kštici.



Na přelomu 30 jsem si říkala, že už bych si mohla nějakou tu barvu dopřát. Naštěstí s přechodem k no poo se mi nejevila ani jiná možnost než používat hennu.
V loňském roce jsem zkoušela hennu od Khadí, mohu vám tak dopřát i malé srovnání.


Proces barvení hennou zabere nějaký ten čas, je dobré počítat předem alespoň s půlhodinou. Jak na to?

Nejprve jsem si umyla své už lehce mastnější vlasy pouze čistou vodou. Ale klidně můžete předtím umýt čím jste zvyklí. Pak jsem si navařila plnou konvici horké vody. Většinu jsem nalila do umyvadla, z kterého jsem tak vytvořila vodní lázeň. Do misky jsem vložila cca. 5 vrchovatých lžic henny (ale předem upozrňuji, že moje vlasy by snesly i více) - bylo to zhruba 75 g henny. K henně jsem ještě přisypala pár špetek červené sladké papriky a několik hřebíčků. 

Hřebíček jsem volila z toho důvodu, že dle mé zkušenosti s hennou od Khadí, jsem se již předem obávala známé “vůně” samotné henny. Nicméně, byla jsem mile překvapena, tato henna z Indie, kterou máme nyní k dispozici, nesmrděla téměř vůbec. Rozhodně tedy hřebíček příště vynechám. Jak vás možná napadlo, tak se i pak hůře nanáší společně s pastou na vlasy.
Do misky pomalu liji lehce odstátou vařící vodu (po troškách) a míchám a míchám, až vidím, že pasta je jednolitá, bez hrudek a nelepí se na stěny misky. 

Poté nandám gumové rukavice a nanáším pastu na morké vlasy. Pokud nemáte k dispozici horkou vodní lázeň, raději pracujte s hennou rychleji, není dobré, když chladne. Pasta se nanáší dobře, nijak se nedrolí. Poté, co mám celou pastu nanesenou na vlasech, obalím hlavu potravinovou fólií, tak aby byly všechny vlasy zakryté. Je dobré, když vlasy s hennou zůstávají v teple, proto jsem ještě navrch zabalila hlavu do ručníku. 


Hennu nechte působit dle libosti, vždy však alespoň 30 minut, aby se dostavil efekt obarvení. Nakonec vše smyjte pouze vodou, jde to dobře.
Henna, stejně tak jako další ajurvédské bylinné prášky, vlasy vyživuje. Je to skvělý prostředek, jak dopřát vlasům výživu a ještě se zbavit šedin.

Druhý den můžete umýt vlasy, jak jste zvyklí :)

Šediny jsou krásně překryté a vlasy získaly nový svěží nádech :)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Oblíbené příspěvky

Designed ByBlogger Templates